آخرین منجی
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

«اسکات چارلس استوارت» متخصص ویژوال افکت هالیوود، کارگردان این فیلم است. در کارنامه‌ی کارگردانی او فقط چهار فیلم سینمایی و کوتاه وجود دارد که «لژیون» مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود. اما در ویژوال افکت کارنامه‌ی بهتری داشته و 17 فیلم از جمله «هری پاتر»، «شهر گناه»، «دزدان دریایی کارائیب»، «بلید» و «مرد آهنی» را کار کرده است. فیلم در کمپانی‌های «اسکرین گمز» و «بُلد فیلمز» ساخته شده و محصول امریکا است. به دلیل صحنه‌های خشونت آمیز و گفتارهای خاص درجه‌ی سنی R دارد. «پائول بناتی» در نقش مایکل (میکائیل)، «دنیس کوید» در نقش باب و «چارلس اس دتون» در نقش پرسی مهمترین بازیگران فیلم محسوب می‌شوند. فیلم از نظر کارگردانی، فیلمنامه و... نکته‌ای قابل توجه ندارد و ضعیف بوده و حتی یکبار نامزد دریافت جایزه نشده است. پلان‌ها و نوع داستان به وضوح مشابه کارهای قبلی در این ژانر است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |
 
 
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، سفیانی شخصی است كه در وادی یابس و در نزدیكی دمشق متولد می‌شود. نام او عثمان و نام پدرش عنبسه است. آبله‌رو، چشم زاغ، مو بور و سرخ روی، چهارشانه و قدش كمی بلندتر از حد متوسط است كه در روایات بسیاری به آن تصریح شده است.

اما این كه آیا الآن در لشكر سوریه هست یا نه، سه مستند برای آن وجود دارد:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

5- اولین  سنگ  بنای  کنگره  (کاپیتول)  که   حدود   200   سال   پیش   در   خاک گذاشته شد، دارای نقش پرگار و گونیای فراماسونری بود.(56)


 می توان گفت که حتی کنگره ی آمریکا هم با اهداف  ماسونی  پایه ریزی  شد. در تصاویر زیر مراسم نمادینی را می بینید که  به  مناسبت  دویستمین  سالگرد تأسیس   کنگره برگزار شد. این مراسم دقیقآً  مشابه  مراسم  واقعی  تأسیس کنگره در  200 سال پیش بود. (به علامت  پرگار و گونیای روی  سنگ  بنا  توجه فرمایید.)
 
 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

7) عدد 13.(41)

 عدد مقدس ماسون ها و یهودیان است.(42)  در حالی که مسیحیان آن  را  نحس می دانند. فراماسون ها  در بسیاری از  نماد های  خود،  تعداد  اجزاء  را  13 قرار می دهند.  به  عنوان  مثال  در  تصویر  راست،  ستاره ی  شش گوش  را  با  13 ستاره ی کوچک کشیده اند. در شکل وسط، 13 دست گوشه های یک شکل 13 دندانه را گرفته اند. در  تصویر  سمت  چپ  هم  که مربوط  به  چنگ  یک  الهه ی باستانی، است و متعلق به یک گروه ماسونی می باشد،  تعداد  تارها  13  عدد می باشد.

ستاره 6 گوش متشکل از 13 ستاره کوچک  - 13 دست و 13 دندانه  - 13 تار چنگ الهه باستانی

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

 

پرسش های آغازین بحث:

 1 – وقایع جهان امروز را به چه صورت می توان توجیه کرد؟
2 – چرا امروزه مسجدالاقصی کانون توجه ادیان الهی است؟
3 – تلاش های اخیر برای تخریب مسجدالاقصی به چه دلیلی صورت گرفته است؟
4 – با وجود کشورهای پیشرفته ی اقتصادی درجهان (همانند چین  و  روسیه)،  چرا ایران به عنوان دشمن اصلی کشورهای غربی مطرح می شود؟
5 – چرا  کشورهایی  همچون   آمریکا  و  اسرائیل  که  داعیه های  مذهبی   دارند، بیشترین جنایات را در حق بشر مرتکب می گردند، اما کشور  کمونیستی  مانند چین، کمتر از کشورهای مزبور دست به سرکوب می زند؟
6 – چرا امروزه غرب، مسلمانان را بزرگترین تهدید می شمارد؟
7 – هدف غرب و بخصوص آمریکا، از حضور در خاورمیانه چیست؟
8 – چرا با وجود کشورهای نفت خیزی چون عراق و عربستان، اسرائیل در فلسطین اشغالی لانه گزیده است؟
9 – چرا عراق اشغال شده است؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

آرماگدون در تفکر صهیونیسم مسیحی همان نبرد آخرالزمان است که امروزه در دو منطقه اروپا و آمریکا، هفتاد میلیون هوادار سرسخت دارد که برای استحکام بخشیدن به بنیانهای فکری و نظری خود، هر تلاشی چه در عرصه ملی و بین المللی انجام می دهند تا از ساحت عقیده خود دفاع کنند....



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

و باد را براي سليمان [رام كرديم] كه رفتن آن بامداد يك ماه و آمدنش شبانگاه يك ماه [راه] بود و معدن مس را براي او ذوب [و روان] گردانيديم و برخي از جنّ به فرمان پروردگارشان پيش او كار مي‏كردند و هر كس از آنها از دستور ما سر برمي‏تافت از عذاب سوزان به او مي‏چشانيديم. پس چون مرگ را بر او مقرّر داشتيم جز جنبنده‏اي خاكي [=موريانه] كه عصاي او را [به تدريج] مي‏خورد [آدميان را] از مرگ او آگاه نگردانيد پس چون [سليمان] فرو افتاد براي جنّيان روشن گرديد كه اگر غيب مي‏دانستند در آن عذاب خفّت‏ آور [باقي] نمي‏ماندند.»

 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |


دنیاخواهی و اسیر دنیا بودن یکی از عوامل جدا کننده حقیقت طلبان از باطل جویان است. از آنجا که حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عالم ‌گیر است و منفعت طلبان به عدالت سوق داده می شوند و بر آمال دنیا خواهی شان تازیانه عدالت و حقیقت نواخته خواهد شد؛ بنابراین بیشترین مخالفت ‌ها از سوی دنیاطلبان و دنیاخواهانی است که در هراس از دست دادن آن یا به شوق و عشق زیاده خواهی آنند. پس مبارزه شان جدی ‌تر و کراهت و ناپسندی شان از آن حادثه و از آن واقعه، بیشتر و جدی ‌تر است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |


يکي دو متر دورتر به سمت غرب "رهنماسنگ"، سنگي گرانيتي قرار دارد که بر روي اين لوح، اطلاعاتي در مورد رهنماسنگ و زبان هاي موجود نوشته شده است. اطلاعاتي در مورد اندازه، وزن و مشخصات نجومي سنگ ها، تاريخ نصب و سرمايه گذاران پروژه. همچنين اطلاعاتي در مورد محفظه محتواي آثار تاريخي زير اين لوح، موجود است اما حوادث موجب شده که اطلاعاتي که در مورد تاريخ قرار دادن محفظه وجود دارد از روي لوح پاک شود. اين سنگ که گاهي "سنگ دايره آمريکايي" نيز خوانده مي شود "رهنما سنگ" نام دارد و يک يادبود گرانيتي در منطقه "البرت کانتي" در ايالت جورجياي آمريکاست که ارتفاع آن با احتساب سنگ بناهاي فرو رفته در در خاک به 20 پا (6.1 متر) و بدون آنها به 18 فوت (5.5 متر) مي رسد. اين بنا از شش قطعه گرانيت به ارزش وزني 240 هزار پوند (معادل يکصد و 10 هزار کيلوگرم) تشکيل شده است. يک قطعه در وسط و چهار قطعه در اطراف آن قرار دارند. يک سنگ هم بر روي همه پنج قطعه قرار دارد که از نظر ستاره شناسي در يک رديف قرار دارند. لوحي در سمت غربي سنگ جورجيا در زمين فرو رفته که تاريخ و هدف آن را بيان مي کند.

در ژوئن 1979 ميلادي، شخصي با نام مستعار "آر. سي. کريستين"، شرکت گرانيت "البرتون" را براي ساخت اين بنا اجاره کرد. يک فرضيه معروف مي گويد که انتخاب اين اسم مستعار به نشانه احترام به "کريستين روزنکروز"، نظريه پرداز مذهبي قرن 17 ميلادي صورت گرفته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

این جمعه هم گذشت، تو اما نیامدی           پایانِ سبز قصه دنیا، نیامدی
مانده ست دل اسیر هزاران سؤال تلخ         ای پاسخ هر آنچه معمّا، نیامدی
کِز کرده اند پنجره ها در غبار خویش            ای آفتاب روشنِ فردا، نیامدی
افسرده دل به دامن تفتیده کویر                ای روح آسمانی دریا، نیامدی
ای حسّ پاکِ گم شده روح روزگار              زیباترین بهانه دنیا نیامدی
ای از تبار آینه ها، ای حضورسبز                ای آخرین ذخیره طاها نیامدی
این جمعه هم گذشت و غزل ناتمام ماند     این است قسمتِ دلِ من، تا نیامدی

اللهم عجل لولیک الفرج



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |
نوشته شده در تاريخ شنبه 12 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

فیلم “کشیش یا Priest ” یکی از تازه ترین آثار سینمای آخرالزمانی هالیوود است کهمی تواند ارتباط سینمای غرب را با برخی موضوعات محوری این سینما که به کررات روی پرده رفته و سالهاست فیلم های بسیاری براساس این سوژه ها ساخته شده ، نشان داده و همچنین وجه تسمیه حضور ماندگار برخی ژانرهای اصلی سینمای آمریکا ( مانند وسترن ) را بازتاب دهد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 12 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

آگاهی (The Knowing) ، عنوان فیلمی است به کارگردانی الیس پروباس. بازیگر اول این فیلم نیکلاس کیج (شناخته شده در این گونه فیلم ها) و ساخته ۲۰۰۹است.داستان کلی فیلم مربوط به نابودی بشر و نجات عده ای (انتخاب شده) می شود…



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 12 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

نمی توان فیلم "کتاب ایلای" را تنها نتیجه فیلمسازی برادران هیوز ( که مهمترین آثارشان "در جهنم"  به سال 2001 و "جامعه تهدید شده" در سال 1993 بوده) و حتی تالیف نوسینده گمنامی با اسم "گری ویتا" دانست که این نخستین فیلمنامه اش به شمار می رود و با نام  مستعار GAZ تا کنون یک تدوین گر بازی های کامپیوتری بوده است. خصوصا که "کتاب ایلای" یک فیلم  ایدئولوژیک آخرالزمانی به شمار رفته و نه برادران هیوز و طبعا نه گری ویتا هیچکدام تاکنون در طی فعالیت هنری شان نشانی از تمایل به این گونه آثار بروز نداده اند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

پایان تاریخ

انسان با توجه به طبع جستجوگرش ، همواره به سر انجام دنیا می اندیشیده است.همه ادیان الهی وبیشتر مکاتب بشری در باره پایان تاریخ اظهار نظر کرده اند.در همه پیشگوییهای مربوط به آخرالزمان ، خبرهای نگران کننده ای وجود دارد، ولی اغلب بر این امر اتفاق دارند که پایان کار بشر ، روشن و امیدوار کننده است .در متون زرتشتی به صراحت از دوره طلایی بشر در پایان جهان یاد شده که به آشوب ها و بلاهای بسیار مسبوق میگردد و با ظهورسوشیانس (واپسین منجی)محقق میشود.در ادیان ابراهیمی، بیش از آیین ها ومکاتب دیگر بر دوره طلایی بشر در پایان تاریخ ، تاکیید شده است.در عهد عتیق ، برقراری سعادت و عدالت در سراسر جهان پیش بینی شده که به وسیله «ماشیح»محقق میشود.در عهد جدید نیز به این مطلب پرداخته شده است.در مکاشفه یوحنا نیز به برقراری صلح و آرامش جهان در پایان آن اشاره شده است .

دیدگاه قرآن نیزدرباره سرانجام بشر،خوشبینانه است ودرآن ، پایان دنیا روشن وسعادت آمیز دانسته شده است.


نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

بسم الله الرحمن الرحیم

بی شک باید  سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان فراماسونری دانست جریانی که موجودیت آن بیش از هر تمدن دیگری با پاگانیسم مصر باستان گره خورده است . که قبلا در مقاله ای دیگر با عنوان "نماد های ماسونی مصر باستان" مفصل به آن پرداختم .

اصولا صحبت از نماد گرایی ماسونی نه در این مجال بلکه خود فرصتی مفصل می طلبد اما آنچه قصد دارم در این جستار به آن بپردازم صرفا نماد گرایی این جریان در دلار آمریکاست که به طرز شگفت انگیزی گویا مرامنامه و مانیفست یهودی– فراماسونری  آنهاست تا وسیله ای برای داد و ستد.




ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

جنگ و کشتار

در منابع دینی ، از جنگ های خونین و کشتارهای بزرگ ، به عنوان نشانه های ظهور یاد شده است. گویا این جنگ ها میان اهل باطل ، بر سر رقابت های مادی و سیاسی روی می دهد که در نهایت ، بدون پیروزی هیچ یک از دو گروه و پس از بر جای گذاشتن انبوهی از کشته ها پایان می یابد. در برخی از روایات سخن از فتنه ها دارد ، تعدادی از روایات از جنگهای پیاپی خبر می دهد وروایاتی درباره کشتار انسان ها به وسیله جنگ و بیماری های ناشی از آن چون طاعون سخن به میان می آورد .



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

پیشگویی های کتاب مقدس (بخش دوم)

6-ابلاغ مژده انجیل: «سرانجام وقتی مژده انجیل به گوش همه مردم جهان رسید و همه از آن با خبر شدند، آن گاه دنیا به آخر خواهد رسید.»برخلاف رشد غم انگیز جنگها ، خشکسالی ، طاعون و زمین لرزه های که به گفته عیسی (ع) ، «آغاز غم ها» است ، ابلاغ موعظه انجیل به تمام ملتها ، نشانه ای ویژه برای زمانی است که دنیا حقیقتا به پایان خود برسد .



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

پیشگویی های کتاب مقدس(بخش اول)

در سال های اخیر ، جهان مسیحیت شاهد بروز وظهور موجی فزاینده از توجه به پیشگویی های کتاب مقدس درباره آخرالزمان بوده است.موجی که در آستانه سال 2000میلادی وپایان هزاره دوم میلادی به اوج خود رسید.
در این سال ها در نشریات غربی و پایگاههای اینترنتی مقالات فراوانی منتشر شده که در آن ها پیشگویی های کتاب مقدس با رویدادهای عصر حاضر تطبیق داده شده واز حوادث مختلف اجتماعی و سیاسی و زیست محیطی که در سال های اخیر در جهان رخ داده یا در حال رخ دادن است ، به عنوان نشانه های آخرالزمان یا پایان دنیا یاد شده  است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

جزیره خضراء

در مورد محل زندگی امام زمان عجل الله نظرات متفاوتی وجود دارد یکی از این نظرات در مورد جزیره خضراء است.داستان جزیره خضراء را از زبان مرحوم مجلسی نقل میکنیم. مرحوم مجلسی ،داستان جزیره خضرا را به طور تفصیل درکتاب بحارالانوار ذکر کرده که خلاصه اش چنین است:در کتابخانه امیرالمومنین درنجف اشرف ، رساله ای یافتم ،که مشهور به جزیره خضراء بود.مولف آن    رساله خطی ، فضل بن یحیی طیبی است.وی نوشته است : داستان جزیره خضراء رااز شیخ شمس الدین و شیخ جلال الدین در حرم مطهر ابا عبدالله شنیدم(درنیمه شعبان 699) که آنها داستان را ازقول زین الدین علی بن فاضل مازندرانی نقل کردند.پس من کنجکاو شدم تا داستان را از زبان خودش بشنوم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

رستگار شدگان "ربوده" خواهند شد:

 در گشت سال 1983، كه به سرپرستی فال ول تشكيل شده بود، من به كلايد كه ظاهرا بخشهای زيادی از كتاب عهد عتيق و عهد جديد را از بر كرده بود، گفتم كه درباره چگونگی پايان يافتن حالت جذبه و ربودگی، دچار معما شدهام. كتاب مقدس در اين باره چه میگويد؟ كلايد گفت كه اصطلاح فرو شدن به حالت جذبه و خلسه در كتاب مقدس يافت نمیشود؛ اما به معنای از خود بيخود شدن و ربوده شدن، هست؛



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

نبرد هارمجدّون: از سال 1980، این عادت در من پیدا شده است كه هر یكشنبه، برنامه «ساعت بشارت انجیل كهن» فال ول را در تلویزیون بگیرم براى آنكه مطالب بیشترى درباره خداشناسى هار مجدون فال ول بدانم؛ و دریابم كه پیروانش تا چه اندازه مانند خودش فكر مىكنند، در سال 1983، در گشت مسافرتى به سرپرستى او به سرزمین قدس، نام نویسى كردم. من یكى از 630 نفر مسیحىاى بودم، كه از نیویورك به تل آویو پرواز كردیم. در آنجا ما را به گروههاى حدود 50 نفرى تقسیم كردند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

حذيفة بن يمان در حديثي از پيامبر گرامي اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل مي كند كه درباره برخي از فتوحات حضرت مهدي ( عج ) فرمود : « زيورهاي بيت المقدس ، تابوت سكينه ، مائده بني اسرائيل ، بقاياي الواح ، عصاي موسي و منبر سليمان را بيرون مي آورد...». در روايتي ديگرآمده است :« تابوت سكينه به وسيله او از درياچه طبريه (در فلسطين) بيرون آورده مي شود و همراه آن حضرت حمل گرديده ، در بيت المقدس در برابر او، گذاشته مي شود. هنگامي كه يهوديان آن را ببينند همگي به اسلام مشرف مي شوند ، به جز تعدادي اندك كه اسلام نمي آورند.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

ابعاد ژئوپلیتیک قدرت: مجتمع و متحد شده‌اند ـ همراه‌اند ـ یاری خداوند آنها را کمک می‌کند.
سیاست: پرچم‌های سیاه ـ خارج می‌شوند.
جغرافیا: خراسان.
امام علی (ع) می‌فرمایند: (هنگامیکه سپاه سفیانی به سوی کوفه عزیمت می‌کند، سفیانی گروهی را به جستجوی اهل خراسان می‌فرستد که برای یاری حضرت مهدی (عج) خروج کرده‌اند. سپاه سفیانی با سپاه سید هاشمی در دروازه اصطخر روبرو می‌شود که مردمی به نام شعیب بن صالح پرچمدار خراسانی‌هاست و پرچمهای سیاهی در دست دارند. نبرد سختی در میانشان پدید می‌آید که سرانجام صاحبان پرچم‌های سیاه پیروز می‌شوند و سپاه سفیانی پا به فرار می‌گذارند. در آن هنگام مردم به دیدار حضرت مهدی (ع) مشتاقتر می‌شوند و به جستجوی او می‌پردازند. مهدی در آن هنگام در مکه ظهور می‌کند و پرچم رسول اکرم (ص) را در دست می‌گیرد).25



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

مقدمه


در این بخش با بیان روایات آخرالزمانی پیرامون تحولات منطقه شام و لبنان، به بعد ژئوپلیتیک در این روایات خواهیم پرداخت. در واقع این روایات بعنوان سند استراتژیک و عملیاتی شیعه که قابل استناد و مطمئن می‌باشند، می‌تواند راهبردهای حرکت آخرالزمانی ما را نسبت به منطقه و معادلات منطقه‌ای و جهانی، مشخص نماید.


در این بررسی سه عنصر جغرافیا، قدرت و سیاست را که مؤلفه‌های تشکیل دهنده ژئوپلیتیک هستند را مورد تحلیل قرار می دهیم.


ضرورت نگاه استراتژیک به منابع دینی، موضوعی می‌باشد که باید در محافل علمی و تحقیقاتی به آن پرداخته شود. در واقع اگر این روایات را بعنوان منابع اطلاعاتی و خبری شیعه از آینده بدانیم، نباید نسبت به آنها منفعل بوده، بلکه لازم است با انتظاری پویا و دینامیک، در جهت پیاده نمودن زمینه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) از آنها استفاده نمود و راهبردهای آخرالزمانی را پیاده نمود.



ادامه مطلب...